søndag den 19. oktober 2014

Fra kaffedrikker til thedrikker


Da jeg som 18 årig startede som Social og Sundhedshjælper startede jeg også med at drikke kaffe. Det var noget som forventes, alle de steder jeg kom, så det var helt naturligt. Jeg drak kaffen sort (det var det nemmeste) men puttede som regl koldt vand i, så kunne jeg nemlig hurtigere sluge en kop kaffe og det smagte ikke helt så stærkt. 

5 år senere skiftede jeg karriere men fortsat dog med at drikke kaffe - sort med koldt vand. Og sådan er det nu gået i knap 20 år. The har jeg aldrig kunnet lide, end ikke hvis jeg var syg. Forskellige kaffevarianter, som latte og cappachino har jeg da afprøvet men det er altid den sorte kaffe jeg har holdt ved. Til gengæld har jeg altid været totalt ukritisk med hvilken slags kaffe, dyr, billig, pulver og friskkværnet det gjorde ingen forskel for mig. 

For 2 år siden begynder jeg pludselig at miste lysten til kaffe, min søster som drikker hendes kaffe med mælk og sukker foreslog, at jeg prøvede det. Som sagt så gjort, og så var jeg hooked på kaffe igen, denne gang dog med sukker og mælk.

For ca. et halvt år siden forærede en kollega mig et brev pukka the, det lå længe på mit skrivebord indtil jeg en dag besluttede mig for at afprøve det. Og hey.. det kunne jeg da godt lide, det smagte faktisk ret okay. Jeg købte efterfølgende selv en pakke som jeg drak en gang imellem.

For 3 uger siden er jeg IGEN ved lægen fordi jeg døjer så forbandet med hovedpine. Han foreslår mig at prøve en slags piller som skulle have en særdeles god effekt på spændingshovedpine, samtidig anbefalede han at skære ned på chokolade og kaffe. Jeg besluttede mig for HELT at droppe kaffen og chokoladen og er nu på 3. uge the drikke og nærmest hovedpine fri!!

1 kommentar:

  1. Har du prøvet en koffeinfri kaffe variant... jeg kunne forestille mig at din hovedpine måske bedre kunne tåle den. Jeg kan ikke leve uden min morgenkaffe men drikker udover den kun 2-3 kopper i løbet af dagen. Jeg elsker the og har et arsenal af Kusmi the, som er min foretrukne, på hylden - men drikker jeg the om aftenen skal jeg rende og tisse hele natten og det gider jeg ikke :)

    SvarSlet