tirsdag den 6. november 2012

Chokoladecookies med SMIL :-) ala Lene



En af mine "gamle" skoleveninder delte i weekenden denne opskrift med mig :-) En chokoladecookies med chokolade SMIL. Selvom jeg jo egenligt havde lavet en aftale med mig selv om, at der kun må bages søde sager i weekenden, så blev jeg alligevel nødt til lige at afprøve opskriften i dag.


Det er en rigtig lækker chokolade cookies, som ikke er for sød. Inden i er ligger der en chokolade SMIL fra Marabou, i ved de der chokolader med karamel man altid finder ved kassen i supermarkeder. Mums siger jeg bare, det er altså gode sager det her...

Til ca. 26 cookies skal du bruge:

225 g. chokolade som smeltes i microovn
145 g. sukker (1,5 dl)
140 g. brun farin (1,5 dl)
300 g. mel (4 dl)
45 g. olie (solsikke) (7 spsk.)
2 æg
1 tsk. bagepulver
1 tsk. vaniljesukker
0,5 tsk. natron
0,5 tsk. salt
2 ruller SMIL (eller Center chokolader)

1. Rør sukker, brund farien, olie og æg sammen i en skål. Tilsat de øvrige ingredienser og rør dejen til en ensartet masse.

2. rul ca. 26 kugler og pak en SMIL indeni hver. Kagerne flyder en smule ud

3. Bag dem ca. 10 min. ved 200 grader.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar