onsdag den 22. januar 2014

Krydderdeller m. fetadip


Vi fortsatte den gode LCHF-stil og fik i aften krydderdeller med salat og fetadip. Manden min supplerede med pastaskruer, han er endnu ikke så vild med salat.

Krydderdellerne lavede jeg af:

500 g. oksefars
1 æg
1 finthakket løg
2 fed pressede hvidløg
1 håndfuld finthakket frisk persille
1 håndfuld finthakket frisk koriander
Salt & peber

Rør farsen samme til en fast ensartet masse, lad den hvile i køleskab ca. 30 min.
Form til deller og steg enten på pande eller i ovn. Jeg brugte ovn, ca. 20 min ved 200 grader.

Vi fik salat med broccoli, rød peber, rødløg og æble samt en feta-dip som jeg lavede på følgende måde:
2 spsk. fetaost
1 spsk. græsk yoghurt 
paprika og peber efter behag

Bled eller rør alle dele sammen, tilsæt evt. en smule vand hvis dippen er for tyk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar