tirsdag den 5. november 2013

Flødebolle-is

Skal du have noget sødt, let og lækkert kan jeg klart anbefale flødebolle-is. Eneste lille problem er at det kan være pokkers svært at vente på at den fryser :0)

Jeg havde ikke lige en passende isbeholder så min is røg i en kagedåse, som både fungerede fint men også var ret hyggelig at servere isen i.

Til ca. 1 liter færdig is gør du følgende:
2 bæger past. æggeblommer 
70 g. sukker 
kornene fra 1 vaniljestang.
1/2 liter fløde
1 bakke flødeboller

1. Æggeblommerne piske lyse og luftige med sukker og vaniljekorn
2. Piske fløden næsten stiv og vend æggesnapsen i flødeskummet
3. Hak flødebollerne inkl. bundene groft, det er lidt noget gratværk men det er nemt nok
4. Vend flødebollerne i isen og fordel isen i en egnet beholder
5. Fryses i min. 4-5 timer.

.:MUMS:.


2 kommentarer:

  1. Åhhh ja flødebolleis smager fantastisk. Jeg har en grundopskrift jeg altid bruger så er det bare at veksle mellem hvad der skal i. Skildpaddeis er også himmelsk :-)

    SvarSlet
  2. Hvor mange flødeboller er der i den bakke du bruger?

    SvarSlet