onsdag den 1. august 2012

Coleslaw - det uundværlige tilbehør til Pulled pork

Som tilbehør til Pulled Pork er Coleslaw obligatorisk. Jeg laver en simpel og enkel version som jeg synes passer godt sammen sammen med.


Til coleslaw skal du bruge:

1/2 hvidkål skåret i super tynde strimler
4-5 gullerødder - revet på den grove side på rivjernet

Til dressing skal du bruge:
2 spsk. mayonnaise (jeg bruger Hellmans)
2 spsk. citronsaft
4 dl. creme fraiche 18%
2 spsk. sukker (jeg buger rørsukker)
3 spsk. sød chilisauce (jeg bruger Sweet Chili fra Blue Dragon)
salt & peber efter behag.

1. Bland ingredienserne til dressingen sammen i en skål. Start med at røre citronsaften ud i mayonnaisen   og tilsæt resten. Smag til med salt og peber.

2. Kom den fintsnittede/revet hvidkål og gullerod i dressingen og vend den nænsomt.

1 kommentar:

  1. Ja det er super lækkert.o) Et lille fif er at hælde kogende vand over hvidkålen og køle igen med koldt vand det tager toppen af den skarpe hvidkål.

    SvarSlet