torsdag den 7. juni 2012

(Orla) - Frøsnapper


I går fik den nyerhvervede Kenwood lov til at køre en dej til frøsnappere. Opskriften er fra Amo´s bagebog. Mums de var lækre og perfekte til madpakken i dag.

Har du lyst til at afprøve får du opskriften her:

Du skal bruge:

50 g. gær
900 g. mel
200 g. blødt margarine
2 æg
4 dl. mælk
1 tsk. salt
1 pk. Buko Pikantost

1. Rør gæren ud i den lunede mælk. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen blød og glat. Jeg kørte den ca. 10 min. Margarinen skal ikke smeltes, jeg skar den i tern som jeg tilsatte med de øvrige ingrediense.

2. Del dejen i 2 og rul hver stykke ud i aflange stykker på ca. 20x60 cm. Fordel pikantosten (½ pakke på hver) i et fint lag.

3. Fold den ene langside ind mod midten og fold dernæst den anden ind over. Pensl dejen med æg og drys med birkes. Skær hvert stykke ud i 10 dele.

4. Dejstrimlerne snoes til en spiral og lægges på en bageplade med bagepapir (jeg brugte 2 bageplader da de fylder rimeligt meget) Stil frøsnapperne til hævning i ca. 30 min. under et fugtigt klæde.

5. Bages ca. 10-12 min ved 180 grader (varmluft)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar