torsdag den 25. oktober 2012

Koteletter med smashed potatoes


Forleden fik den denne lækre ret. Jeg tog udgangspunkt i en opskrift fra Newyorker by heart.  Men ændrede en del i opskriften og skriver derfor her hvordan jeg lavede den. Blandt andet brugte med madlavningsfløde i stedet for hønseboullion og creme fraice. Jeg tilsatte også porre sammen med champignon og som krydderi brugte jeg et schnitzel krydderi fra Holland.


Retten er forholdsvis enkel og hurtig at lave og så smagte især de smashed potatoes altså super godt :-)

Til 4 personer skal du bruge:


4 store herregårdskoteletter
4 spsk. mel
1 porre skåret i skiver
1 stort løg skåret i tern
2 fed hvidløg, finthakket
1 bakke champignon
krydderi (jeg brugte schnitzelkrydder)
5 dl. madlavningsfløde 18%
små kartofler (jeg brugte ca. 1 kg)
smør
krydderi

1. vend koteletterne i mel som er iblandet krydderi. Steg dem i lidt olie og margarine på en pande og læg dem i et ildfast fad.
2. svits løg, porre, champignon og hvidløg. tilsæt evt. lidt mere krydderi.
3. hæld fløden ved og giv det et hurtigt opkog inden det hældes over koteletterne og sættes i ovnen ved ca. 180 grader.
4. Mens du steger koteletterne sætter du kartoflerne over at koge. Kog dem ca. 15 min alt efter størrelse, der må gerne være lidt bid i dem stadigvæk.
5. når kartoflerne er kogte hældes vandet fra og kartofler hældes i en pose. Put en god klat smør ved sammen med lidt krydderi. Fordel det hele godt i posen og brug din kødhammer til at smashe kartoflerne.
6. hæld de smashed potatoes i et ildfast fad og sæt dem i ovnen sammen med koteletterne.
Koteletterne bliver sådan lidt ala brasede. Super gode og sprøde.
Velbekomme :-)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar