lørdag den 29. september 2012

Chokoladecookies med Oreokiks


På bloggen passion4baking fandt jeg forleden et opskrift på cookies med Oreokiks i midten. Den måtte jeg jo lige afprøve i dag, da både cookies og Oreo er store favoritter her i hjemmet. Jeg lavede nogle enkelte tilretninger og skriver derfor opskriften som jeg lavede den:


Chokoladecookies med Oreokiks (ca. 24 stk. store) - Bagtetid ca. 12-15 min. ved 180 grader, ikke varmluft

Du skal bruge:
225 g. bagemargarine (stuetemperatur)
275 g. hvidt sukker
75 g. brun farin
390 g. mel
2  æg (stuetemperatur)
1 spsk. vaniljesukker
1 tsk. salt
1 tsk. bagepulver
200 g. mørkchokolade
2 pk. Oreokiks

1. start med at piske margarine, vaniljesukker og begge slags sukker list og luftigt. pisk i ca. 8-10 min.

2. tilsæt æggene et af gangen og pisk grundigt imellem

3. sigt mel, bagepulver og salt og tilsæt sammen med den hakkede chokolade. Rør kun lige så det er godt blandet.

4. sæt kugler af dej med en te-ske eller dessertske på pladen. Jeg brugte en dessertske og satte 9 på hver plade. De blev ret stor og flød en lille smule sammen. Jeg vil nok bruge en te-ske næste gang.

5. læg en Oreo-kiks på hver kugle og læg en ny kugle ovenpå. Lad pladen stå et øjeblik, så bliver dejen en lille smule "tør" og du kan nemt forme dejen rundt om Oreokiksen.

6. Bag kagerne ved 180 grader (IKKE varmluft) i 12-15 min alt efter størrelse.

7. lad dem afkøle på en rist.

Dette er nok de bedste cookies jeg nogenside har bagt. Jeg er ellers ikke specielt vild med Oreokiks. Som jeg har skrevet i punkt 4, blev mine meget store. Jeg vil derfor foreslå dig at bruge en te-ske.

I aften skal vi have kyllingeburger med champignon ala creme, efter denne OPSKRIFT. Og i morgen står den igen på kylling, men denne gang skal jeg afprøve Heston Blumenthal's roast chicken recipe.

Mon der er nogen af jer læsere der har afprøvet Heston´s opskrifter?














Ingen kommentarer:

Send en kommentar